יום חמישי, 23 בפברואר 2017

סאטירה 2


 סאטירה: האם יש דברים שלא צריך ליגוע בהם או שהכל מותר: חופש ביטוי מוחלט, כל אחד יעשה מה שהוא רוצה. או להגביל ומה מגבילים בעצם?

לדעתי בסאטירה מותר לדבר על הכל.. משום שיש דברים חשובים שצריך לדבר עליהם ואפילו נחוץ לדבר עליהם למשל "הטדרות מיניות" "פוליטיקה" "מוות" "גזענות" וכו'.. בנוסף אני גם חושבת שהסאטירה בסך הכל היא לא מקום בו הצופה מסתמך על מה שהוא רואה במאה אחוז הכוונה היא לכך שהצופה לא בטוח שכל מה שהוא רואה בתוכניות סאטיריות הוא נכון ואמיתי כי לפעמיים דברים שעושים עליהם מערכונים הם פרי דמיונם של אנשים ולכן לא מסתמכים על זה. בנוסף המטרה העיקרית של הסאטירה היא לבדר את האנשים והעלות להם חיוך אך ישנה גם מטרה מישנית של לטפטף למוח של הצופים דברים שהם "טאבו" בחברה הישראלית ובדרך כלל לא מדברים עליהם שלא בדרכים סאטיריות. וכן חשוב ליגוע בנושאים האלה שיכנסו לתודעה הציבורית למשל על הצורה בהם אנשים בכירים במקומות כמו הצבא המשטרה הכנסת מרשים לעצמם להטריד פקידות או חיילות או חברות כנסות או נשים אחרות.. או על הגזענות הקיימת במדינת ישראל לאנשים מזרחים או עולים חדשים למשל איתיופים ורוסים שבטלויזיה לא מדברים על זה לא בחדשות ולא תוכניות טלויזיה רק בסאטירה לכן בעייני אין נושא שאסור ליגוע בו הכל מותר אך כמון במינון הנכון ובצורה לא פוגענית לאף אחד מהצדדים. 
בסרטון הזה רואים את שלישיית מה קשור מחופשים לאיתיופים וצוחקים על זה שהמדינה שיכנה אותם באיזור לא טוב רק בגלל שהם איתיופים ועל הגזעות נגד איתיופים במדינת ישראל.