יום שלישי, 22 במאי 2018

נורמות חברתיות בתכניות ראליטי

לא מוסרי-

תוכניות הריאליטי מנצלות את התקוות והחולשות האנושיות, "משחקות" עם המשתתפים ומטיחות אותם זה בזה. הצופים נהנים מההשפלה בזמן שההפקה והמפרסמים מרוויחים על חשבון כולנו.
למשל בתכנית "חתונה ממבט ראשון" שמנצלים את הלחץ חתונה של הרווקים והרווקות ומחתנים אותם עם אדם שלא ראו לעולם ולצופים בבית יש לגיטימציה לרדת ולצחוק עליהם


אלימות-
הצפייה באלימות בראליטי משפיעה על הקהל ומעודדות אותנו לראות באחרים כמתחרים. המשתתפים נמצאים בתחרות אכזרית בה עליהם להילחם ללא הפסק על מעמדם ולזכות בכל אמצעי (אלימות מילולית, רכילות, הסתה, תחמנות ומניפולציה) 

יום שלישי, 6 במרץ 2018

ש.ב שאלה מבחינת בגרות

א. ייצוג הוא דימוי, שיקוף או שחזור של משהו שקיים בעולם ה "אמיתי" (חפץ, אדם,קבוצה, מקום, אירוע) בתקשורת, התקשורת לא יכולה להראות את "הכל" מכל הזויות ולכן כל הייצוגים הם בררנים, שטחיים, מוגבלים.

בטקסט רשום על איך בחירת ערבים לראליטי מתבצעת, ועל איזה שיקולים. לפי הכתוב, מנסים להביא ערבים שמייצגים "מיצג בדוי של נורמאליות" - קבוצה זו מייצגת לא את כל הערבים. הריאליטי בוחר להביא כאלה שלא ידברו על הזנחה או אפליה ולא על הזדות עם פלסטינאים.



ב. רב תרבותיות- תפיסה חברתית היוצאת מנקודת מוצא שיוויונית ביחסה לשוני התרבותי הקיים גם בחברה הישראלית וגם בחברה העולמית. ע"פ גישה זו: כל התרבויות שוות.

רב תרבותיות זו באה לידי ביטוי בריאלטי בכך שיש שם מקום לבני כל לאום להשתתף ולהתקבל לתכנית ללא הבדלי מוצא, מין, העדפה מינית, וצבע עור.






ג. הפוליסימיות בקטע המצורף היא שמצד אחד הוא צוחק על הגזענים שבקהל לדוג' או עליו שהוא אתיופי וכ', אבל מצד שני זה בא לשקף מציאות שקיימת בחייהיום יום ועל הגזענות שהם עוברים


יום שלישי, 16 בינואר 2018

עבודה דוקומנטרי

1. המסר שהבמאי רוצה להעביר לצופים הוא שלנערות היה מאוד קשה להתנתק מגוש קטיף, ובעצם להתנתק מביתן לטובת פינויי שטחים, ושהן מאמינות שבעזרת תפילה לאלוהים ושבעזרת אחיזה בתקווה שאלוהים יקשיב להן אכן הפינוי יתבטל ושהן יוכלו להישאר בביתן. הבמאי מנסה להעביר שהן מאוד מחוברות למקומן ושיש בהן אמונה גדולה באלוהים, ושהמשטרה והממשלה שהחליטה על הבשורה המרה עושה זאת מתוך רוע ובצורה של עצבים, עויינות ואלימות ושלא נוהגים בהן בצורה מכובדת וצנועה.

2. מאפיין א': גיבור- יש אובייקט מרכזי לסרט, שהוא הנערות בבית הכנסת המתפללות לאלוהים בתקווה שיציל אותן מהגזרה. בסרט "תפילת הנערות" מתרכזים בעיקר בהן והן האובייקט המרכזי בסרט.
 
   מאפיין ב': תהליך - קודם כל רואים את הגזירה ואת התחלת התהליך של הריסת גוש קטיף, וכשמתחיל תהליך הפינוי המסיבי רואים אותן מנסות לבטל את זה, ובסוף רואים שהתפילות לא עזרו באמת ושמפנים אותן בעזרת כוח בסוף
 
  מאפיין ג': שימוש באלמנטים יצירתיים:-צילום- קלואוזאפים על דמעות, סידורים, התמקדות גדולה בסצנות של בכי, תזוזות מצלמה מתי שהשוטרים באים לפנות ומשתמשים בכוח פיזי.

3.המוזיקה בסרט בעיקר עצובה ומותחת, כדי להביע את הכאב של הבנות ושל המתפנים באופן כללי, ולהוסיף רגש לסרט ולצופים בבית למטרת הזדהות.
הקריינות בקול עבה (של גבר) וקול יחסית מאיים (לטעמי) כדי להביע כאב ועצב ועויינות- כמו המצב שהיה בזמן הפינוי של גוש קטיף.

4. המושג "דוקואקטיביזם" זה בעצם סרטים בהם הבמאי מתערב במציאות החברתית והפוליטית ומחולל בה שינוי. הבמאי משתתף פעיל בהנעת העלילה. במקרה הזה הבמאי לא התערב בהנעת עלילת הסרט, ונטו תיעד את המתרחש במקום. ההתערבות היחידה שיכלה להשפיע על הדעה  של הצופים לדעתי היא שהוא הראה רק את הצדדים הרעים והעויינים של המשטרה, ולא הראה את השיקולים והחישובים שהיה מאחורי ההחלטה, ולא הראה את הכאב של החיילים שהיו צריכים לפעול בדרכים אלו, רק מכיוון שציוו עליהם.