יום שבת, 15 באפריל 2017

זירה 8 חלק א'

1. בחרתי בנושא החברתי והפוליטי חיבור של דת ומדינה. נושא זה בוער בקרבי מפני שבאופן אישי אני פחות מתחברת לדת ולא מעוניינת להתחתן ברבנות. מעצבן אותי שבמדינת ישראל הדרך היחידה שמכירים זוג נשוי היא להתחתן דרך הרבנות. בעייני זאת  כפייה דתית כי עצם העובדה זו הדרך המדינה מכתיבה להתחתן ומי שלא עומד בקריטריונים שהרבנות מציבה לא יכול להיחשב בזוג נשוי בעייני הרשויות.
יש מספר אוכלוסיות שנפגעות מכך: הומואסקסואלים, זוגות מעורבים (לדוג' :יהודי ונוצרי), מי שמתגייר לא יכול להתחתן עם "כהן", ועוד.



מים בנושא חיבור דת ומדינה
 מים מקורי שיצרתי:

מים ללא עריכה:

כיצד זה מעודד ויוצר שיח ציבורי:
הסבר: המים מדבר על "הכפייה הדתית" שקיימת במדינת ישראל, עצם זה שלא ניתן להתחתן בארץ במקום אחר שהוא לא הרבנות מעורר אצלי תסכול ועצבים. אני מרגישה ששוללים ממני ומעוד רבים אחרים את הזכות לבחור היכן וכיצד להתחתן.
אני לא רואה בדרך זו לנכון, מפני שאני מרגישה שעצם העובדה שזו מדינה דמוקרטית ולא כפייתית, יש זכות לבחור כיצד והיכן להתחתן, ולא בדרך שאופן הנישואין היחיד הוא דרך הרבנות.





thinklink:






 קטע סאטירה בנושא הרבנות בארץ:





כתבה חדשותית בנושא כפייה דתית:

 כתבה חדשותית בנושא כפייה דתית





התחברתי לנושא זה מפני שבאתי מהעולם הדתי, והחלטתי בתהליך עמוק עם עצמי לחזור בשאלה ומפני שאני מכירה את אורך החיים הדתי אני לא מסכימה לו ואף מתנגדת אליו ובגלל זה אני כל כך טעונה בנושא זה, שמכריחים בכפייה לעשות את דברי הדת, ועוד במיוחד השילו של דת ומדינה, שגם אם אינני מסכימה איתו אני חייבת לנהוג באורך חיים זה.







זירה 1- הכיתה כזירת תקשורת:














תגובה 1:

  1. כרמל

    הרעיון יפה צרפי כתבות בנושא כפייה דתית
    מדוע התחברת לנושא
    העמיקי את החשיבות של המם בשיח הציבורי
    והסביר 3 מושגים מכל זירה

    השבמחק