יום שישי, 17 בנובמבר 2017

ניתוח צילום ע"פ מרכיביו

ניתוח צילום
התמונה צולמה בחוף הים בחיפה. זהו מראה לא נדיר שאפשר למצוא ברחבי בעיר חיפה ובפרט באזור מישור החוף.




קומפוזיציה:
במרכז התמונה ניתן לראות את החסר בית כשהוא ישן (התמונה אינה מבויימת) ושהוא לבוש בבגדים חמים וחורפיים ביום קיץ חם - ניתן בנוסף לראות את הכובע שמגן עליו מהשמש ואת הנעליים שהוא הוריד מרגליו כדי שיהיה לו נוח לישון.
יחסים בתוך המסגרת:
מרכז התמונה הוא האדם החסר בית אבל מבחינת פוקוס והדבר הראשון שרואים בתמונה זה הנעליים שהן נראות דיי חדשות וניתן להסיק מזה שהוא גנב אותן מאחד המתרחצים. מאוד בולט בתמונה שהוא ישן על ספסל שכנראה זה הבית היחיד שלו והמקום היחיד שלו שהוא יכול לישון בו. הצילום הוא צילום חד וברור ויש תאורה טבעית של אור שמש.
מוקד:
הדבר המושך ביותר הוא הנעליים  והכובע  של החסר בית
שימוש בשפה אסתטית:
זווית הצילום היא "high level" והצבעים המרכזיים ביותר הם כהים (גווני כחול וירוק צבאי) ויש ניגודיות ברורה בין ההומלס שהוא לבוש בבגדים בגוונים כהים(כחול כהה, ירוק זית, אפור כהה) וכל הרקע שלו בהיר יותר (הרצפה בגווני שמנת והספסל כהה בהיר מאוד)
שימוש באזכורים חזותיים חיצוניים:
בתמונה אין שום ביום שום השראה משום תמונה או ציור. זה מחזה שניתן לראות בחיי היום יום והוא נוראי בעייני.
דונוטציה:
תאורת שמש בהירה וטבעית, זוית צילום מלמעלה, התמונה צולמה יחסית קרוב לאובייקט, ההומלס במרכז התמונה והוא הכהה ביותר והבולט ביותר ומסביבו רקע בהיר (ביחס אליו).
קונוטציה:
המשמעות הנלוות לתצלום גלויה ביותר ומה שהתמונה משדרת הוא שזה לא הגיוני שבגלל שאדם לא יכל להרשות לעצמו השכלה בחייו זה לא אומר שהוא יכול לחיות בתת תנאים האלו ושהעירייה חייבת להתחיל לטפל באנשים האלה.

תגובה 1:

  1. כרמל

    צילום יפה ובעל כוח הייתי מתייחס לניתוח בהקשר של
    הספסל שצולם באלכסון יוצר עיניין
    הזוית שלא רואים מי האדם לאנשים האלה אין בית ומשפחה או זהות הכובע מסתיר אותם
    נעלי הבית מסמלות את הניגודיות בין הבית לחוץ לאין בית
    הניתוח של הדונוטציה קונוטציה שלך לא נכון תסתכלי על ההגדרות
    לא עשית את עבודת ניתוח הסרט

    השבמחק